Στις επόμενες εκλογές θα κυριαρχήσουν τα πολιτικά μπλογκς

Τριάντα – σαράντα χρόνια πριν, η πλέον σύγχρονη τεχνολογία που χρησιμοποιούσαν -νομίμως- τα πολιτικά κόμματα ήταν ηντουντούκα. Σήμερα, οι πολιτικοί φορείς είναι υποχρεωμένοι, αν θέλουν να έχουν πρόσβαση κυρίως στους νέους ανθρώπους, να εντρυφήσουν στην πολύ πιο σύνθετη επιστημονική περιοχή, που λέγεται «διαδίκτυο».Είναι φανερό και στη χώρα μας ότι η εποχή των μεγάλων συγκεντρώσεων και των «μπαλκονάτων» ομιλιών βρίσκεται στα τελευταία της. Η πολιτική επικοινωνία τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο γίνεται μέσω των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Ειδικά από τις εκλογές του 2000 όμως και πολύ περισσότερο σε αυτές του 2004 και του 2007 η διαμεσολάβηση μεταξύ πολιτικών και πολιτών επιχειρήθηκε και από το ιντερνετ.Στις τρεις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρονικά μηνύματα απευθύνθηκαν από τους πολιτικούς προς τους πολίτες και το αντίστροφο.Φαίνεται όμως ότι πολύ λίγοι είναι αυτοί που έχουν αντιληφθεί τη δραστική φύση του Διαδικτύου. Η διαφορά του ιντερνέτ ως μέσου επικοινωνίας είναι ότι καλύπτει την αμφίδρομη σχέση. Ο ψηφοφόρος πλέον μπορεί να γίνει από απλός θεατής της πολυθρόνας και του καναπέ συμμέτοχος στον πολιτικό διάλογο. Οι Έλληνες όμως πολιτικοί στην πλειοψηφία του, χρησιμοποιούν το μέσο ως ακόμη ένα βήμα προώθησης των θέσεών τους, ως ένα εργαλείο προπαγάνδας το οποίο απευθύνεται στους νέους.Δεν πρέπει να παραβλέψουμε όμως ότι υπάρχουν και πολιτικοί που άνοιξαν την πόρτα της διαδραστικότητας στην ηλεκτρονική επικοινωνία τους. Τόλμησαν δηλαδή να επικοινωνούν με τους χρήστες ανοίγοντας διάλογο μαζί τους, ενίοτε και σε έντονο ύφος.

Τέτοια παραδείγματα είναι οι πολιτικοί μπλόγκερς όπως είναι ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ο Μίμης Ανδρουλάκης κλπ.

Πρέπει, παρεπιμπτόντως, να παρατηρήσουμε ότι ο Γ. Παπανδρέου είναι αυτός που περισσότερο από όλους χρησιμοποίησε στο ΠΑΣΟΚ την διαδραστικότητα στο διαδίκτυο, τόσο για την σύνταξη του προγράμματος, είτε δημιουργώντας νεανικά φόρουμ για πολλά θέματα.

Στις πρόσφατες εκλογές, παρατηρήθηκε και ένα νέο φαινόμενο. Τα κόμματα γνωρίζοντας την τεχνολογική ανεπάρκειά τους και έχοντας την επίγνωση ότι μία προεκλογική εμφάνισή τους μέσω μπλογκς θα αντιμετωπιζόταν με καχυποψία από τους πολιτικοποιημένους χρήστες του διαδικτύου, επέλεξαν πλάγιους δρόμους. Δημιούργησαν ομάδες οργανωμένων στο κόμμα νέων που γνώριζαν το αντικείμενο και τους ανέθεσαν να προπαγανδίζουν τις απόψεις τους. Η μέθοδος αυτή είχε σχετική επιτυχία, μέχρι να γίνουν αντιληπτοί από τους «παλιούς» της μπλογκόσφαιρας.

Το βέβαιο είναι, πάντως, ότι σε αυτή την σύντομη προεκλογική περίοδο, εξ αιτίας και των καταστροφικών πυρκαγιών που ευαισθητοποίησαν χιλιάδες χρηστών του διαδικτύου, υπήρξε ευρύτατος πολιτικός διάλογος, άλλοτε σε υψηλό επίπεδο, άλλοτε σε επίπεδο συνθηματολογίας.

Αυτό που αποδείχτηκε είναι ότι τα blogs μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη διείσδυση του Διαδικτύου, αλλά και στην ενεργοποίηση των πολιτών (όπως στην περίπτωση των επιτυχημένων διαδηλώσεων για τα καμένα δάση).

Χαρακτηριστική του ενδιαφέροντος των πολιτικών για αξιοποίηση του διαδικτύου ήταν μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση με θέμα «Blogs, Internet: Η κοινωνία των πολιτών εν όψει των επόμενων εκλογών» που συνδιοργάνωσαν η εταιρεία Communication EFFECT και η εφημερίδα ΚΕΡΔΟΣ, υπό την αιγίδα της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού.

Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ κ. Κωστής Χατζηδάκης τόνισε, μεταξύ άλλων ότι τα blogs παρέχουν στους πολιτικούς τη δυνατότητα απεξάρτησης από τις παραδοσιακές μορφές επικοινωνίας και προσέγγισης της νεολαίας, ενώ επιτρέπουν την πολυφωνία και την ελευθερία έκφρασης και κυρίως τη δυνατότητα διεξαγωγής διαλόγου.

Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Άννα Διαμαντοπούλου, σημείωσε ότι «τα blogs μπορούν να λειτουργήσουν ως μέσα έκφρασης της λογικής, της ανθρωπιάς και της ευαισθησίας των πολιτών, αλλά και ως μέσα για τη διεύρυνση της ατζέντας των πολιτικών μέσω της αδιαμεσολάβητης έκφρασης των αιτημάτων της κοινωνίας των πολιτών».

Τέλος, ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων και μέλος της Π.Γ. του ΣΥΝ, Αλέξης Τσίπρας, προειδοποίησε ότι «αν οι πολιτικοί που προσπαθούν να οικειοποιηθούν το ιντερνέτ δεν τηρήσουν τους άτυπους, αλλά ισχυρούς κανόνες του ειλικρινούς διαλόγου που διέπουν την μπλογκόσφαιρα, τότε θα απαξιωθούν».

Advertisements

~ από gaios στο Οκτώβριος 8, 2007.

4 Σχόλια to “Στις επόμενες εκλογές θα κυριαρχήσουν τα πολιτικά μπλογκς”

  1. Καλό το τελευταίο ανέκδοτο …
    «Οι πολιτικοί που προσπαθούν να οικειοποιηθούν το internet» εεε!?

    Για να λέμε τα σύκα σκάφη & τη σκάφη σύκα … πρώτος και καλύτερος ο Αλέκος πήγε να καπελώσει τους bloggerz. Να έχουμε και μια συναίσθηση του τι λέμε.

  2. Στους παλαιότερους είναι γνωστό ότι ο «θείος» καραμανλής είχε συχνά στη γλώσσα του τη φράση: «ανήκομεν εις την Δύσιν» και ότι αυτή η πίστη του καθόριζε την πολιτική του.
    Πάμε λοιπόν:

    ΑΝΗΚΟΜΕΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΥΣΙΝ
    Copyright PAu 2-024-743

    Καθώς,στην Κόλαση που βρίσκομαι,τριγυρνώ ανάμεσα σε πεθαμένους,συναντώ διάφορους γνωστούς. Γιατί οι πεθαμένοι,μη έχοντας σπίτι και μέρος να κάτσουν, τριγυρίζουν ολοένα. Και βρίσκει κανείς πολλούς μαζί ή έναν έναν να βολτάρουνε ή να έχουν ανοίξει πηγαδάκια και να αναμασάνε τα ίδια και τα ίδια τους. Είδα λοιπόν μια παρεούλα που είχε για θέμα της τον Καραμανλή-το «θείο». Ανάμεσα στους ίσκιους η μητέρα και ένας από τους δασκάλους του Kαραμανλή.
    Πλησίασα και αφού μπήκα στην συζήτηση, ρώτησα τη μητέρα του Καραμανλή:
    -Κυρα Φωτεινούλα,για πες μου,τι θυμάσαι πιο πολύ από τον Κώστα;
    -Πιο πολύ θυμάμαι παιδάκι μου την ημέρα που τονε γέννησα; γιατί η γέννα του με παίδεψε.
    -Γιατί σε παίδεψε κυρα-Φωτεινή;
    -Παιδάκι μου δεν έβγαινε. Δεν έβγαινε με τίποτα. Και δεν έβγαινε γιατί ο σατανάς με είχε καβαλλημένηνε-γι αυτό! Το είπε και η μαμμή που ήρθε να με ξεγεννήσει.
    -Μπορείς να μου πεις τα πράγματα με πιο λεπτομέρειες σε παρακαλώ κυρα-Φωτεινή;
    -Να στα πω παιδάκι μου. Εμείς εμέναμε δίπλα στην εκκλησία του χωριού. Και εγώ απάνου στο κρεββάτι μου εκοιμόμουνα με το κεφάλι μου κατά το ιερό της εκκλησίας για να με φυλάει ο Κύριος που έτσι θα τον είχα πιο κοντά μου. Αμ δε μου λες, που να το ’ξερα εγώ η κακομοίρα πως δεν έπρεπε να κοιμάμαι με το κεφάλι κατά κει και πως γι αυτό δεν έβγαινε το παιδί… αγράμματη γυναίκα ήμουνα, έλεγα πως ήτανε καλλίτερα να έχω το ιερό της εκκλησίας κοντά μου να σκέπει την κεφαλή μου. Ε, ήρθε η ώρα να γεννήσω κι έπεσα στο κρεββάτι να γεννήσω μόνη μου, γιατί η μαμμή ξεγένναγε αλλού και θ’ αργούσε να ’ρθει. Τότες μαθές δεν είχαμε κλινικές και νοσοκομεία. Εσφίχτηκα λοιπόν, είχα και τα πανιά κοντά μου να σκουπιστώ κι εγώ και να ντύσω και το παιδί, πού παιδί…εκείνο όχι δεν έβγαινε, αλλά ανέβαινε αντί να κατεβαίνει, λες και ήθελε να βγει από το στόμα μου-κύττα, ανατριχιάζω που το λέω… Χριστός και Παναγιά, κάνω. Ξανασφίγγομαι, ξεφούσκωσε πάλι η κοιλιά μου και φούσκωσε το στήθος μου, γιατί το παιδί επήγαινε πάλι προς τα πάνω, προς το λαιμό μου. Τρόμαξα αλλά δεν τα ’χασα. Ζούπηξα το στήθος μου, ξαναγέμισε η κοιλιά μου και φούσκωσε το στήθος μου,γιατί δεν μπορούσα ούτε αναπνοή να πάρω και η καρδιά μου επήγαινε να σταματήσει από το παιδί που δεν την άφηνε να δουλέψει. Βάζω τις φωνές έρχεται μια γειτόνισσα της λέω πήγαινε να φωνάξεις το Γιώργη από το μαγαζί γιατί το και το, το παιδί πάει να βγει από το στόμα. Ώσου να ’ρθει ο Γιώργης ο άντρας μου-Γιώργη τονε λέγανε, εγώ όλο και εσφιγγόμουνα, αλλά όχι και δυνατά για να μη με πνίξει το παιδί. Όμως όταν έβλεπα σε κάθε σφίξιμο να τραβάει προς τα πάνω, σταμάταγα. Το τι τράβηξα εκείνη την ημέρα δε λέγεται.
    Έρχονται και οι γειτόνισσες, βλέπουνε τι εγινόντανε κι άρχισαν να σταυροκοπιούνται. Και κει απάνου ευτυχώς, μπήκε η μαμμή, θάνατο να ’χει, και με λεφτέρωσε.
    -Πώς;
    -Μπαίνει κι όταν έμαθε τι έγινε, άρχισε να φωνάζει: Μωρή ζουρλές τι σταυροκοπιούσαστε; Τη γυναίκα την έχει καβαλλικέψει ο σατανάς και,ο τρισκατάρατος,δε φεύγει με σταυροκοπήματα. Την έχει καβαλλικέψει γιατί εξάπλωσε με το κεφάλι κατά το ιερό,κατά τη Δύση-οι Καραμανλούδες γεννάνε πάντοτε με το κεφάλι κατά την Ανατολή-ζουρλές είσαστε; Γύρνα μωρή Φώτω»,μού κάνει. Και με πιάνει παιδάκι μου και με γυρίζει ανάποδα, με το κεφάλι στο μέρος που είχα τα πόδια μου και με τα πόδια εκεί που ήτανε πρώτα το κεφάλι μου. Ε παιδάκι μου, αυτό ήτανε. Ο τρισκαταραμένος εβγήκε αμέσως από μέσα μου και από κοντά εβγήκε και το παιδί από τον κανονικό δρόμο του. «Είσαι πρωτάρα»,μου λέει η μαμμή, «στις άλλες τις γέννες σου να ξέρεις να ξαπλώνεις με το κεφάλι κατά την Ανατολή,έτσι που το παιδί να μπορεί να βγει γιατί θα τραβάει κατά τη Δύση. Αφού ο τρισκατάρατος έχει βάλει βουλή να χαλάσει τους ανθρώπους, εμείς, φτωχές γυναίκες θα τονε σταματήσουμε;»
    Και παιδάκι μου όλα μου τα κατοπινά παιδιά τα εγέννησα με ευκολία γιατί έκανα εκείνο που είπε η μαμμή. Και τον Αχιλλέα μου έτσι τονε γέννησα.
    Γιατί εγώ πού να ήξερα τότες από Ανατολή και από Δύση, αργότερα τα ‘μαθα, όταν ο Κώστας μου έγινε πρωθυπουργός. Τότε όλο αυτή τη λέξη έλεγε. Όλο Δύση και Δύση το πήγαινε. Και το μυαλό του γεμάτο από αυτή τη λέξη ήτανε μόνο. Αφού όταν ερχότανε καμμιά φορά να με δει στο χωριό, όταν τον αφήνανε οι δουλειές του,» «γεια σου μάννα» δε μου ’πε ποτές. «Ανήκομεν εις την Δύσιν».έτσι με χαιρέταγε. Και μου είχε μάθει να του απαντάω «αληθώς ανήκομεν»,όπως καλή ώρα λέγαμε «αληθώς ανέστη» για τον Κύριο που αναστήθηκε.
    Και τόσο την αγάπαγε αυτή τη λέξη παιδάκι μου, που και μέσα στο δωμάτιό του την είχε. Και μάλιστα την είχε γραμμένη όπως τη λένε στα αμερικάνικα. Είχε ένα μεγάλο πανί με υφασμένα πάνω του τέσσερα γράμματα. Το πρώτο ήτανε ένα ανάποδο μου. Τα άλλα τρία ήτανε ελληνικά-τα ήξερα κι εγώ. Ήτανε ένα Ε, μετά ένα σου που το βάνουνε στο τέλος και ύστερα το του. Και μού έλεγε να τη μάθω κι εγώ αυτή τη λέξη την ξένη, γιατί μ’ αυτήν, έλεγε,λύνεις όλα σου τα προβλήματα σαν να ήτανε μαγική. Μου ’λεγε «πες το και συ μάννα-Γοέστ! Γοέστ!» Και τον άκουγε ο Αχιλλέας μου και του ’λεγε: «Γουέστ μωρέ Κώστα,Γουέστ…» και του απάνταγε ο Κώστας μου «Ε, κι εγώ τι λέω; Γοέστ…»
    Αλλά εγώ παιδάκι μου δεν μπόρεσα ποτέ να μάθω αυτή τη λέξη όσο ζούσα. Εδώ την έμαθα, γιατί αυτό είναι το Γουέστ, εδώ που είμαστε τώρα. Κι αφού είναι η παντοτινή μας πατρίδα αυτή, έμαθα να λέω το όνομά της στη γλώσσα τους, τα αμερικάνικα.
    Δεν είχε τελειώσει καλά καλά τα λόγια της η κυρα-Φωτεινή, πετιέται η Κλωθώ.
    -Εμείς να ’βλεπες τι τραβήξαμε ώστε να βρούμε πού ήτανε το παιδί για να το μοιράνουμε…Περιμέναμε να το βρούμε στην κούνια του όπως όλα τα μωράκια, αλλά πού…Αυτό είχε πάρει δρόμο δυτικά και το προφτάσαμε στις στήλες του Ηρακλή αν έχεις το Δία σου…
    Ύστερα το λόγο πήρε ο δάσκαλος που είχε τον Καραμανλή μαθητή στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
    -Αγαπητέ μοι, θα επεθύμουν να είπω καγώ λέξεις τινάς σχετικάς προς την δυτικοφιλίαν του μεγάλου αυτού τέκνου της Αμερικής…
    -Της Ελλάδος δάσκαλε, του λέω.
    -Συγχωρήσατε την παραδρομήν της γλώσσης μου, της Ελλάδος ήθελον να είπω. Μοι δίδετε την άδειαν προς τούτο;
    -Πες κάτι κι εσύ δάσκαλε, όμως στα γρήγορα,
    -Εγώ θα τα είπω εις υμάς και ουχί εις τα γρήγορα. Και σας υπισχνούμαι ότι δεν θα μακρηγορήσω. Ενθυμούμαι ουκούν τας περιπτώσεις καθ’ ας ηναγκαζόμεθα, ελλείψει δευτέρου διδασκάλου εις την Πρώτην, να απασχολούμεν τα παιδία και κατά τας εσπερινάς ώρας της ημέρας. Κατά τας ημέρας ταύτας και ότε, ενώ ο ήλιος έδυεν,
    ευρισκόμεθα εντός της αιθούσης διδασκαλίας, ο Γκας ηγείρετο του αναλογίου του…
    -Ο Κώστας δάσκαλε, τον διόρθωσα.
    -Μάλιστα, ο Κώστας. Συγχωρήσατέ μοι και την παραδρομήν ταύτην. Ο Κώστας ουκούν εγκαλέλειπεν το αναλόγιόν του και κατυθύνετο προς το παράθυρον το προς Εσπερίαν, εκεί δε ίστατο ακίνητος, προσβλέπων περιδεής την δύσιν του ηλίου, ήτις επλήρωνε τον ουρανόν της Πρώτης πέπλων ερυθρών ως αιματοβάπτων και ήτις υπέβαλεν εις τον νουν του ανθρώπου την ιδέαν των τελευταίων στιγμών της Δημιουργίας, την εν μέσω φλογών αίτινες κατά τας Γραφάς θα την καταφάγωσιν ώσπερ άχυρον φλοξ πυρκαϊάς αγροτικής καλύβης. Και ήτο τόσον απορροφημένος εκ του θεάματος εκείνου, ώστε δεν ηδύνατο να ακούσει τας προτροπάς μου περί επανόδου του εις το αναλόγιόν του. Ήτο ως να μη υπήρχε τας στιγμάς εκείνας.
    Ίνα δώσω εν πέρας εις την απαράδεκτον δια σχολείον κατάστασιν ταύτην, απεφάσισα να μεταβάλω την θέσιν του αναλογίου του Γκας…
    -Του Κώστα δάσκαλε.
    -Του Κώστα, συγχωρήσατέ μοι και την παραδρομήν ταύτην. Ηλαγκάσθην ουκούν να μεταβάλω την θέσιν του αναλογίου του Κώστα. Το ετοποθέτησα παραπλεύρως του παραθύρου, ώστε μα μη απαιτείται η εγκατάλειψις του αναλογίου του υπ’ αυτού κατά τας ώρας εκείνας. Τοιουτοτρόπως τουλάχιστον δεν ίστατο αλλά εκάθητο. Εκεί ήτο μονίμως πλέον «εις τα νερά του»,καθώς λέγει ο χύδην όχλος.
    -Δάσκαλε,δεν προσπάθησες να του κόψεις τη συνήθειά του αυτή;
    -Να σας είπω…Ενθυμούμαι ότι άπαξ ηγέρθην της έδρας μου και τον επέπληξα δριμέως. Πριν ή δυνηθώ όμως να αρθρώσω τας πρώτας λέξεις της επιπλήξεως, ούτος, οργίλως προσβλέπων με, μοι αντέλεξε με σταντορείαν φωνήν: «Κάτσε κάτου ρε!». Ήτο τόσον επιτακτική η εντολή του ώστε εκάθησα και έκτοτε δεν απετόλμησα πλέον να τον παρατηρήσω πάλιν δια την συνήθειάν του αυτήν. Και εκ των υστέρων απεδείχθη ότι καλώς εποίησα. Καθόσον απώλεσε μεν ο Γκας ολίγας…
    -Ο Κώστας δάσκαλε
    -Ο Κώστας, μάλιστα. Συγχωρήσατέ μοι και την νέαν ταύτην παραδρομήν. Απώλεσεν μεν ο Κώστας ολίγας ώρας παραδόσεως, όμως η Αμερική εκέρδισεν ένα μεγάλον άνδρα.
    Δεν τον διόρθωσα πάλι. Γιατί να μας πειράζει η αλήθεια;
    Γιώργης Χολιαστός

    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το παραπάνω κείμενο, αρκεί να αναφερθείτε και στην πατρότητά του.

  3. Aγαπητέ Γιώργη, αν ο ήρωάς σου ξανασυναντήσει στην κόλαση την μητέρα και τον δάσκαλον του «εθνάρχου», βάλτον σε παρακαλώ να τους ρωτήσει πως του κόλλησε η καταστροφική για την Ελλάδα ιδέα της αντιπαροχής.
    Πάντως, απορώ πως δεν βρήκαν τον ίδιο τον Κωνσταντίνο Καραμανλέα στην κόλαση, διότι αποκλείω το ενδεχόμενο του παραδείσου.

  4. Αγαπητέ Γάϊε
    υποτίθεται ότι η συνομιλία γίνεται πριν πεθάνει ακόμα ο «εθνάρχης».
    Όσο για τον γραφιά (τον συγγραφέα,τον λογοτέχνη ή όπως τον πεις),αυτός έχει και το ελεύθερο και τη δυνατότητα να βρίσκεται όπου και όποτε θέλει-δηλαδή όποτε και όπου το καλεί η ιδιότητά του.
    Γεια χαρά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: