Η δικτατορία των δημοσκοπήσεων

Στην Ελλάδα εδώ και πολύ καιρό έχουν αντικατασταθεί οι βουλευτικές εκλογές από τις δημοσκοπήσεις. Δηλαδή από δημοκρατία έχουμε μετεξελιχθεί σε… γκαλοποκρατία.

Ουσιαστικά, πηγαίνουμε κάποια Κυριακή, κάθε 2-3 χρόνια στις κάλπες, μόνο και μόνο για να επιβεβαιώσουμε την κυριαρχία της Μetron Analysis, της GPO, της VPRC, της MRB και των άλλων… δημοκρατικών θεσμών.

Οι εταιρείες αυτές, εκτός των άλλων, ασκούν και κοινωνική πολιτική. Για παράδειγμα, αν δεν έδειχναν οι μετρήσεις τους βουτιά της ΝΔ δεν θα έπαιρναν ούτε ένα ευρώ οι αγρότες.

Ταυτόχρονα όμως ασκούν και «υπεύθυνη» αντιπολίτευση. Βγάζουν σε ποσοστά τι ζητάει ο κόσμος και τα κόμματα της αντιπολίτευσης τα μετατρέπουν σε δεσμεύσεις.

Κι όταν μετά που θα γίνουν κυβέρνηση δεν τις υλοποιήσουν -καλή ώρα η σημερινή κυβέρνηση- οι δημοσκόποι θα είναι αθώοι. Πιλάτοι που νίπτουν τας χείρας των με εμφιαλωμένο νερό.

Κι όλα αυτά τα κάνουν, φυσικά, με το αζημίωτο, και μάλιστα με αμοιβές πολύ μεγαλύτερες από τη βουλευτική, ακόμα και την υπουργική αποζημίωση.

Γι αυτό, φίλε αναγνώστη, αν δεις το παιδί σου στην εφηβική ηλικία να ρέπει προς τα κοινά, να το ωθήσεις να γίνει όχι πολιτικός αλλά… γκαλοπατζής.

Μια λύση άμυνας θα ήταν να απαντούν οι ερωτώμενοι άλλα αντ’ άλλων, ώστε να βγαίνει πρώτο κόμμα το… ΚΟΔΗΣΟ. Αλλά που;

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τις έρευνες θεαματικότητας και ακροαματικότητας. Ρώτησα προ ετών έναν διευθυντή της κρατικής ραδιοφωνίας γιατί πέφτει κατακόρυφα κάθε καλοκαίρι η ακροαματικότητα τους;

Η απάντηση ήταν αποκαλυπτική. Διότι πέφτουν τεράστια πακέτα διαφήμισης των παγωτών και οι ιδιωτικοί σταθμοί χρειάζονται απεγνωσμένα μεγάλα ποσοστά ακροαματικότητας για να πάρουν μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της διαφηστικής πίτας.

Ο νοών νοείτο. Γι’ αυτό και στα ηλεκτρονικά media ισχύει ο νόμος… to be or AGB;


Advertisements

~ από gaios στο Φεβρουαρίου 10, 2009.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: