Το μονόπρακτο του μέσου πολίτη

Σκηνικό: Λιτό και απέριττο. Περιλαμβάνει έναν αναπαυτικό καναπέ με καλύμματα σε γήινα χρώματα και απέναντι μια τηλεόραση plasma 38 ιντσών.

Οι πρωταγωνιστές: Ο Μπάμπης, μόνιμος υπάλληλος του ΟΣΕ, γεματούλης μεσήλικας με προχωρημένη αλωπεκίαση, και η Ευτυχία, στρουμπουλή νοικοκυρά, σχεδόν συνομήλικη του συζύγου της. Παιδιά δεν υπάρχουν γιατί ο Μπάμπης και η Ευτυχία έχουν «ξεπαιδιάσει».

Χρόνος: Ημέρα Δευτέρα, ώρα 8.30 το βράδυ που αρχίζουν τα δελτία ειδήσεων στην TV.

Μπ.: … (σιωπή)
Ευτ.: … (σιωπή)

Στην τηλεόραση ο Νίκος Χατζηνικολάου περνάει στην είδηση που αφορά το νομοσχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ.

Μπ.: Ποια εξυγίανση, ρε τομάρια; Το ξεπούλημα εννοείτε.
Ευτ.: Ηρέμησε, Μπάμπη. Να σου φέρω κάτι να τσιμπήσεις;
Μπ.: Όχι, μου κόπηκε η όρεξη. Οι αλήτες, θα μας πουλήσουν σαν τα λιμάνια στους Κινέζους.
Ευτ.: Πήρε το πρωί τηλέφωνο η μητέρα σου. Μια χαρά είναι, αλλά θέλει να περάσεις να τη δεις.
Μπ.: Καλά, θα πάω. Εμείς, ρε κουπούκια, φτιάξαμε τον ΟΣΕ. Τα τρένα είναι τα σπίτια μας.
Ευτ.: Πήρε και η κόρη μας. Δεν δίδαξε στο σχολείο σήμερα γιατί απεργούσαν οι καθηγητές.
Μπ.: Εμείς να δεις τι θα τους κάνουμε. Ακούς εκεί, θέλουν να μας μετατάξουν. Και τι να γίνω, ρε παλιοκαθίκια, στα 50 μου; Νοσοκόμος;
Ευτ.: Αύριο λέω να κάνω κοτόσουπα. Τραβιέται τώρα που χειμώνιασε.
Μπ.: Κάνε ό,τι θέλεις. Έδωσα τη ζωή μου ρε στον ΟΣΕ και θέλετε να με πετάξετε σαν στυμμένη λεμονόκουπα.
Ευτ.: Μπάμπη μου, μια φορά την εβδομάδα πας στο γραφείο…
Μπ.: Τι σημασία έχει; Αν δεν ήμουν εγώ θα είχαμε καθημερινά συγκρούσεις συρμών.
Ευτ.: Να γυρίσουμε στο κανάλι που παίζει το Big Brother;
Μπ.: Ούτε να το σκέφτεσαι. Θέλω να δω τι άλλο θα μας κάνουν οι αλήτες. Δεν το ‘κοβα το χέρι μου όταν τους ψήφιζα;
Ευτ.: Μα, Μπάμπη μου, αυτοί σε πήρανε στον Οργανισμό χωρίς να έχεις τελειώσει λύκειο.
Μπ.: Ε και; Λίγη δουλειά τράβηξα; Ούτε Σάββατα, ούτε Κυριακές. Επτά μέρες τη βδομάδα για μια μπουκιά ψωμί.
Ευτ.: Μην είσαι αχάριστος, άνθρωπέ μου. Τρία χιλιάρικα καθαρά δεν είναι μια μπουκιά ψωμί.
Μπ.: Σιγά τα ωά. Ο σταθμάρχης πήρε πάλι καινούργια Mercedes. Εγώ ακόμα με το παλιό Lexus κυκλοφορώ.
Ευτ.: Να σου φέρω μια μπίρα;
Μπ.: Όχι. Αλλά δεν θα τους περάσει. Θα ξεσηκωθεί ολόκληρος ο κλάδος. Θα τους ταράξουμε στις απεργίες, θα κλείσουμε γραμμές και δρόμους, θα πάμε στα δικαστήρια τα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά, θα τους κάνουμε τον βίο αβίωτο.
Ευτ.: Μπάμπη, πρέπει να κοιμηθείς νωρίς. Αύριο έχετε συγκέντρωση και πορεία. Θα πας, δεν θα πας;
Μπ.: Άσε με, ρε Ευτυχία. Εγώ θα βγάλω το φίδι από την τρύπα; Άντε φέρε κάτι να φάω.

ΑΥΛΑΙΑ

~ από gaios στο Οκτώβριος 10, 2010.

Ένα Σχόλιο to “Το μονόπρακτο του μέσου πολίτη”

  1. Ο Μπάμπης του ΟΣΕ ο Λάκης του ΟΤΕ, ο Μάκης της Ολυμπιακής, ο…ο…,όλοι ίδιοι κι εσύ με αυτό σου το κείμενο τα είπες όλα!
    Συγχαρητήρια.

Σχολιάστε

 
